Yonomi Routinen funktionieren nur wenn Handy anwesend ist

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Themenstarter
boxer
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Do 2. Feb 2017, 14:34

Nachdem, was da angekündigt ist, bin ich mir gar nicht mehr so sicher, ob Sonos die Integration per Skill derzeit ernsthaft anstrebt:
http://www.chip.de/news/Amazons-Alexa-k ... 76997.html

Ja, das mit Yonomi auf dem Handy meiner Frau habe ich auch schon in Betracht gezogen.
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luigidc
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Do 2. Feb 2017, 14:38

In welcher Form die Integration letztendlich erfolgt, wird man sehen.
Nach diesem Artikel könnte mir auch eher vorstellen, dass Alexa die Sonos anhand der kommenden API nativ erkennen und steuern können wird: https://www.heise.de/newsticker/meldung ... 21766.html
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manzel
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So 5. Feb 2017, 13:07

Ich hatte das gleiche Problem und musste feststellen dass mein Yonomi mit Sonos und der Harmony nur geht wenn die App auf meinem iPhone im Hintergrund läuft, es mit dem WLAN verbunden ist und der Stromsparmodus nicht an ist. Das Support Team von Yonomi hat das bestätigt:

https://www.reddit.com/r/amazonecho/com ... t_working/
As you may know, Yonomi controls some devices via the local network instead of via cloud APIs -- this include devices like Sonos and Wemo.
For actions run directly from the app, we can send commands straight from the phone to the Sonos or Wemo over your local network, but for commands sent via other interfaces (like Alexa), we have to send commands down via our own cloud platform to your mobile device and we do so with push messages that sometimes can be a little less-than-reliable.
If actions for your Sonos or Wemo are not running consistently from Alexa then it may indicate that your phone may not be relaying the messages to the devices.
Given that, here are a few things to know and try: In order for us to deliver a command to devices like Sonos and Wemo your phone has to be joined to your Wifi network and the Yonomi app has to be running. It's OK if the app is in the background and if your phone screen is off but the app just can't be completely killed. If the above conditions are correct but it's still not working there are a couple of other things to check. Please ensure the following are enabled for Yonomi on your iPhone: Notifications (via Settings > Notifications) and Background App Refresh (via Settings > General > Background App Refresh). Lastly check to make sure that your phone is not in Low Power Mode(Settings > Battery). Give those things a try and let us know if that helps or provides any improvement.
Thanks,
Yonomi Support
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Kugel56
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Mo 27. Feb 2017, 17:33

Habe nun auch das Problem. Nachdem ich eine zweite Play 1 und den Sub hinzugefügt habe und die Plays im Stereomodus laufen muss mein Handy auch mit dem WLAN verbunden sein. Ansonsten sagt zwar Alexa ok aber keine Reaktion und wie oben beschriebene Fehlermeldung kommt. Das ist ja richtiger Mist. Hoffentlich ändert sich da was.
Gruß Kugel
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